Mengenai telapak tangan Hiperhidrosis Rawatan - 7 Cara untuk Berjaya Melakukan Ia

Mengenai telapak tangan Hiperhidrosis Rawatan - 7 Cara untuk Berjaya Melakukan Ia

Peluh berlebihan di tangan sebenarnya adalah salah satu jenis yang paling biasa dialami hiperhidrosis oleh ramai orang di seluruh dunia. Perubatan dicipta sebagai palmar hiperhidrosis, ia juga dikenali sebagai bentuk yang paling mengganggu dan sukar berpeluh berlebihan. Sebagai perkara fakta, orang didapati mempunyai hiperhidrosis palmar biasanya mempunyai sejuk dan lembap tangan yang berpeluh tanpa kawalan. Apabila ini berlaku kepada anda, pastikan anda segera mendapatkan bantuan perubatan daripada doktor anda untuk mendapatkan rawatan hiperhidrosis palmar yang anda perlukan. Berikut adalah beberapa tips yang anda mungkin ingin untuk mengikuti untuk akhirnya tahu bagaimana untuk mengelakkan keadaan memalukan itu.

Oleh kerana peluh berlebihan dari tangan boleh dicetuskan oleh faktor emosi tertentu seperti tekanan, kebimbangan, ketakutan, senario tekanan dan terlalu banyak membimbangkan, ia akan menjadi yang terbaik untuk menenangkan diri anda ke bawah pada setiap masa. Anda boleh melakukan ini dengan dengan mengingati bahawa sebaik sahaja anda mula retak tentang sesuatu, atau memulakan mendapat bimbang dengan apa-apa, anda hanya memburukkan lagi keadaan anda hiperhidrosis dengan merangsang kelenjar peluh anda untuk menjadi hiperaktif dan oleh itu, menghasilkan peluh lebih daripada apa yang badan anda sebenarnya memerlukan.

Itulah sebabnya mengapa anda harus sentiasa mempunyai sapu tangan bersih atau tuala yang anda kerap boleh lap tangan anda. Sentiasa mengelap kelembapan dan terpakai dengan memuat bedak talkum atau antiperspirant, atau mungkin antiperspirant roll-on anda.

Mengelakkan berjabat tangan orang lain. Berbuat demikian telah diketahui menyebabkan lebih banyak berpeluh di pihak orang yang mengalami hiperhidrosis palmar.

Juga, menentukan sebab sebenar hiperhidrosis palmar atau peluh berlebihan di tangan mungkin sebenarnya, menjadi kunci untuk membantu anda dalam mencari yang terbaik rawatan hiperhidrosis palmar itu. Sebab itu walaupun kebanyakan pesakit akan berbincang mungkin melalui beberapa prosedur pembedahan atau mungkin mengambil ubat-ubatan oral atau ubat-ubatan serta menggunakan aplikasi topikal untuk memastikan mungkin rawatan hiperhidrosis palmar, terdapat juga pilihan rawatan moden untuk keadaan anda.

Satu penyelesaian seperti yang diketahui kepada masalah ini peluh berlebihan di tangan adalah bahawa menjalani prosedur Botox itu. Ia adalah satu proses yang melibatkan mengambil beberapa suntikan botulinum untuk menghentikan atau blok kelenjar peluh daripada menghasilkan lanjut peluh atau peluh yang badan tidak memerlukan lagi; dengan itu, berpeluh yang berlebihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar