Perubatan dan kosmetik Properties Tea Tree Oil

Perubatan dan kosmetik Properties Tea Tree Oil

Teh minyak pokok adalah minyak yang besar penting organik. Ianya diambil dari daun alterniifolia melaleuca itu. Ia biasanya sangat pucat, warna emas yang hampir jelas. Minyak ini mempunyai banyak manfaat. Ia digunakan kedua-dua perubatan dan kosmetik. Ia melakukan banyak rawatan, termasuk bekerja sebagai minyak organik anti-kulat dan antiseptik.

Kilang minyak pokok teh dari pokok paperbark, membuat nama yang agak mengelirukan. Melalecua alternifolia terletak di Australia. Jangan minyak pokok teh dengan minyak teh. Teh minyak digunakan untuk memasak dan perasa, manakala minyak pokok teh tidak.

Minyak ini kerja-kerja besar kepada keadaan kulit. Ia dikenali untuk bekerja untuk jerawat, ekzema dan kaki makan air. Ia juga adalah pembasmi kuman yang berkesan dan antibiotik. Teh minyak pokok digunakan dalam pelbagai cara. Ia datang dalam banyak produk yang berbeza. Ia kadang-kadang digunakan dalam kosmetik, syampu, losyen, salap, pencuci rumah dan mencuci badan.

Ia juga menyimpan rambut dan kulit yang sihat. Ia memberikan rambut yang kilau tambahan untuk membuat ia kelihatan sihat dan berkilat. Hanya menambah beberapa titik pokok teh minyak pati organik untuk botol syampu anda dan ia boleh membantu dengan rambut dan kulit kepala keadaan anda. Telah diketahui untuk membantu melegakan kelemumur dan menyembuhkan kutu.

Minyak ini juga berfungsi untuk membantu dengan lebam, luka terbakar, gangren, kesesakan bronkial dan bau badan. Ia adalah antihistamin yang baik, antioksidan dan antiseptik. Perkara-perkara lain ia digunakan untuk adalah penyembuhan luka, sakit tekak, melanoma, jangkitan sinus, cacing gelang dan impetigo.

Ia bukan bertujuan untuk dimakan. Wanita mengandung diberi amaran supaya tidak menggunakan apa-apa, kerana meminum ia boleh menjadi sangat berbahaya. Ia berfungsi pada anjing untuk membunuh kutu, tetapi tidak digalakkan pada kucing kerana mereka mempersiapkan diri mereka selalu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar