Sistem pencernaan anda dan Banyak Faktor Sembelit

Sistem pencernaan anda dan Banyak Faktor Sembelit

Jika anda mendapati diri anda pada memburu untuk penawar sembelit yang baik, anda mungkin tertanya-tanya apa yang sebenarnya menyebabkan masalah pencernaan anda.

Sembelit secara semula jadi tidak menyeronokkan. Keadaan ini boleh menjadi benar-benar menyakitkan bagi kebanyakan kita, meninggalkan kita mencari beberapa jenis ubat sembelit yang akan menghentikan kesakitan dan tekanan.

Jadi apakah yang sedang menghantar anda sedang mencari ubat sembelit? Untuk memahami itu, anda perlu memahami sistem penghadaman dengan lebih jelas.

* Pengambilan Makanan. Makanan yang anda makan adalah salah satu daripada banyak sebab mengapa anda mengalami sembelit dan kemungkinan anda perlu mencari untuk melegakan sembelit.

Seperti yang anda menelan makanan, secara semula jadi ia membuat jalan ke dalam perut anda di mana asid perut memecah makanan ke dalam bahagian yang lebih kecil supaya ia boleh menarik nutrien daripada itu.

* Usus Kecil. Apabila makanan telah siap masa dalam perut anda, ia menuju ke dalam usus kecil. Lebih banyak bahan kimia bercampur dengan zarah makanan untuk memecahkan mereka ke bawah lebih jauh lagi, membiarkan tubuh untuk menarik nutrien daripada makanan melalui dinding usus.

* Usus besar (usus). Tidak semua makanan di dalam usus kecil boleh dipecahkan dan diserap melalui dinding usus. Keping yang tidak boleh bergerak ke usus besar sebagai sisa.

* Pembuangan sisa. Akhirnya tubuh mencetuskan reaksi otot untuk memberitahu anda ia adalah masa untuk menyingkirkan bahan buangan daripada sistem badan anda. Ini adalah apabila anda membuang air besar dan membasmi apa yang tinggal dari sistem anda.

Di manakah masalah sembelit datang?

Sembelit adalah sekatan dalam sistem ini, terutamanya dalam usus. Terdapat beberapa pelbagai perkara yang boleh membawa kepada mencari ubat untuk sembelit.

* Fiber. Sebab pertama mengapa anda mesti mencari ubat sembelit adalah kerana anda tidak mempunyai serat yang cukup dalam diet anda. Biasanya serat membantu pembaziran langkah badan melalui sistem. Tetapi diet rendah serat bermakna terdapat ramai yang lebih berat dalam sistem yang sukar untuk membersihkan, yang boleh menjadi tersumbat dan menyebabkan sembelit.

* Tidak Cukup Bendalir. Satu lagi sebab umum mengapa ramai daripada kita mencari penawar sembelit adalah kerana badan mereka mengalami dehidrasi. Badan anda, oleh alam semula jadi, memerlukan banyak air untuk menjalankan tugasnya. Tetapi jika anda tidak minum air yang secukupnya, peluang yang baik bahawa saluran pencernaan anda akan merasa sukar untuk lulus buang keluar dan ini boleh membawa kepada sandaran dalam sistem usus dan sembelit.

Terdapat pelbagai cara anda boleh cuba apabila anda sedang mencari untuk melegakan sembelit. Malah, perkara pertama yang anda boleh mempertimbangkan adalah untuk mempunyai membersihkan kolon dan ini adalah cara yang betul untuk mendapatkan sistem anda bersih daripada sebarang tersumbat dan mengubah keadaan kembali kepada cara yang seharusnya.

Setelah anda melalui dengan membersihkan kolon, anda juga perlu memastikan untuk menambah lebih banyak serat untuk diet anda. Adalah lebih baik untuk melakukan ini dengan pengambilan makanan, tetapi anda juga boleh menambah lebih banyak faedah melalui mengambil makanan tambahan serat yang akan membantu badan anda dalam menggerakkan sisa dengan lancar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar